kimipsenjonsson

Alla inlägg den 15 december 2010

Av Kim - 15 december 2010 20:24

Hoppas att ni gilla recepten:)


Dagen har bestått av att få i ordning de mesta och har även handlat hem så där finns mat i frysen eftersom de varnar för hemskt oväder imorgon:( Så bäst att ha hemma, lovar att vägarna här i vemmerlöv är inte dom bästa!


Vill så gärna ha en julgran, har ni satt in er än? Vet ni något bra ställe där man kan fixa en? Vill inte gå ner på torget typ och köpa en, ingen match i de!

Har alltid fixat själv förutom förra året för Mio var så liten då men iår så!:)


Får väl snart ut och fixa de sista julklapparna med, känns som de börjar bli tid för de, tiden går för FOOORRRTTTTTTT!!!!!!! Hinner ju inte med allt jag ska göra.


Jag ska iaf köpa en julklapp till mig själv, eller rättar sagt en ifrån tomten;) Det blir boken Egoboost av Isabella Löwengrip, jag behöver få bättre självkänsla och börja tro och gilla mig själv! Tänk att få vakna en dag och bara känna Fy F*n vad bra jag är eller Gud vad fin jag är idag. Så ja lite egoboost här tack:) Nägon som har läst den?:)


All kärlek till er


  

Av Kim - 15 december 2010 20:12

Här kommer receptet Anna:)


Pastawok med korv och majs!

Du behöver:

- 280g pasta, t ex fjärilar

- 400g falukorv

- 1/2 msk flytande margarin

- 4 tomater

- 1 burk majs

- 2dl lätt créme fraiche


Koka pastan enligt förpackningen. Skär korven i strimlor. Skölj och tärna tomaterna. Låt majsen rinna av. Woka korven i flytande margarin.


Låt pastan rinna av och vänd ner i woken tillsammans med majs och tomaterna. Tillsätt créme fraichen och låt puttra några minuter. Serveras med en god sallad:) ( Jag tog även lite sweet chili sås i och pressa ner en vitlöks klyfta)


Pröva även en ny rätt idag så skriver ner receptet på den med:)


Kyckling med bacon, steklök och senap!

Du behöver:

- 600g kycklingfilé

- 250g steklök

- 250g jordärtskockor el palsternacka

- 140g tärnad bacon

- 3msk dijonsenap

- 3dl matlagningsgrädde

- salt och peppar


Skär kycklingen i tärningar. Skala lök och jordärtskockor. Stek bacontärningar i en djup stekpanna, lägg i kyckling, lök och jordärtskockor och låt de brynas tillsammans med baconet.


Tillsätt senap och fräs med den i 1/2 minut. Tillsätt matlagningsgrädden och koka sakta. Serveras med ris och en sallad:)


Smaklig måltid!

Presentation


Välkommna att följa mitt liv som mamma till min son Mio, 091003

Fråga mig, jag svarar:)

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards