kimipsenjonsson

Alla inlägg under november 2010

Av Kim - 30 november 2010 20:03

Skrev ett långt inlägg igår kväll men sen koppla internet ifrån så de blev aldrig puplicerat:( Skrev något typ att jag vet inte vilka av skorna jag vill ha, båda tror jag:P Måste öva på att gå i höga skor, dö snyggt men om man inte är van så är de inte lika lätt:P tips tar jag gärna emot;)


Idag så har jag och Mio varit ute och åkt pulka, kallt var det som bara den! Men vad gör man inte för sitt allt?

Mamma har även varit här och hjälpt till att packa lite flyttlådor, vad hade man gjort utan henne? Går inte, finns inte!

Annars har  jag väl inte hittat på så mycket idag, gjorde en napphållare ikväll, inte för att jag behöver de men de gick fort;) Kommer bild i slutet.


Äntligen hemma har just börjat, inte jätte bra program men hon (blonda, stort hår) heter nog Karin om jag minns rätt? hon är så super duktig med pyssel och ofta är de inga dyra saker och lätta:)


Kolla utbildningar innan, ska man läsa eller vad? börjar bli tid för att komma på nått, men vet inte vad? Men enligt vissa så vill jag ju inte jobba. Så jävla bra känner dom en!! Trött på det kan jag lova!

Jag vill gärna utbilda mig till antingen: Ekonom, Revisor, Frisör/stylist men många av dessa utbildningar finns i Malmö/Lund och om det är fel av mig att välja min son förre så får de vara för jag vill inte gå i skolan måndag-fredag 07.00-16.00 och sen behöva pendla från malmö, ska jag aldrig få se min son?!FOLK!


Nej nu får de bli tv tittande och lite kaffe:) Ha en trevlig kväll!


  


XoXo Kim



Av Kim - 29 november 2010 13:47

Idag blir de ingen ute dag, vilket rusk de e ute! Så blir bara inne mys, inte för att Mio gillar de super mycket men han hatar när de blåser i huvudet på honom. Igår var de ju 1 advent, hoppas ni hade en trevlig söndag:)


Vi var i Ystad på julskyltning, mysigt! Blev inge inköp direkt förutom till Mio, haha alltid till Mio, Det blev en pälsmössa och en tröja;) ska visa bild på mössan sen, så jäkla cool är den! Mindre mysigt var att jag blev super våt om mina fötter, så ett par nya vinterskor är ett måste!! Men vad jag egentligen skulle visa er var inte vinterskor, utan något MYCKET snyggare! Någon av dessa skorna (bild nedan) ska pryda min lilla fot;) Vilken tycker ni?


          


Säger bara Nelly!!


XoXo Kim






Av Kim - 27 november 2010 19:24

Det snöar något så fruktansvärt utanför mitt fönster och jag älskar det! Det har snöat hela dagen idag, riktigt mycket.

Var ute och åkte pulka med Mio innan idag, han tycker de e så kul!

När vi kom hem så blev de köpta lussebullar (har tyvärr inte hunnit göra några egna än) och varm chocklad, gott efter en kall dag:)


Annars har det inte hänt så mycket idag, mycket hemma mys med levande ljus och godis:) Imorgon är det ju första advent vilket innebär julskyltning, om vädret tillåter så blir det att mysa i Ystad annars blir de glögg och mys här hemma, kan ju inte styra över vädret.


Var ska ni på Julskyltning?


Ha en underbar kväll:)


  


XoXo Kim

Av Kim - 26 november 2010 15:23

Ja, älskling har just vaknat, och det blev ingen hjärnskakning av det som tur va! Utan han är jätte svulen och blå/röd men annars mår min solstråle bra:)


Nu ska vi äta skink/broccoli paj, super gott och en favvo hos Mio:)


  


XoXo Kim

Av Kim - 26 november 2010 13:15

Då va de fredag igen, tiden bara far förbi en. Hoppas den stannar till snart för sen jag födde min son så har tiden bara sprungit iväg, och jag då som är ortoligt rätt för att bli gammal, så skrämmer detta en. (ja jag är tramsig jag vet)


Vi var ute och åkte pulka innan, allt var super mysigt tills vi kom hem! Öppnar ytterdörren och Mio går alltid in själv men något går fel idag och han trillar och slår huvudet:( Jag får snabbt upp honom och tröstar mitt lilla liv, så rädd jag blev när jag såg vilket märke där blev, och jag som är så "tramsig" ringde till BVC och fick av dom råd att jag skulle hålla han vaken i ett par timmar för att se så där inte blev någon hjärnskakning.

Efter en timme hade jag en dö trött son, så han fick välling och sen la jag honom, jag kunde inte plåga honom så när han var så fruktansvärt trött.

Jag tror inte att där hände något men jag ångrar inte att jag ringde BVC, inget får hända honom!


Helt plötsigt så känner man sig som en ur kass mamma:(


Så blir bara en lugn kväll idag, finns väl inget bättre än att bara mysa hemma med en massa ljus och bara vara:)


Återkommer  sen!


XoXo Kim


<3

Av Kim - 25 november 2010 21:30

Mio Zackarias Jönsson


Det är dig jag lever för, vad hade mamma gjort utan dig? Älskar dig mer än ord kan beskriva! Finns ingen finare än dig, den 3 Oktober 2009 kl.11.54 då förstod jag meningen med livet, det är DU!


Idag har jag och lill älsklingen varit ute och åkt pulka:) han tyckte de va super kul, blir en runda även imorgon:) Blev även en snabbis till Boan och handla lite smått och gott, skulle se vad flyttlådor kosta men nej inget som passa.

Älskling gick och la sig redan halv sju idag, han blir så trött av att vara ute och leka och sen så blev de bad för lilleman, efter de så var han helt färdig.


Påtal om flytt, så blir de Hejdå Gärsnäs om 2veckor, Lucia helgen så flyttar vi till hus:) ska bli spännande, jag hade tänkt att jag ska övervinna min mörkrädsla hehe, vi får väl se hur de går;)


Nej nu blir de ut med vovven och sen krypa ner i sängen:)


XoXo Kim


  

Av Kim - 22 november 2010 15:28

Hej alla kära:)

Jag skriver mer ikväll, ska bara visa er lite vad jag har hittat på med nu under de "tråkiga väder" dagarna. Va inte rädda att fråga om ni undrar något:)


  

Skål av en Vinylskiva


  

Målat på Disktrasa, färgen tål vatten:)


  

Söta små änglar att ha i halsband eller armband:)


Lite smått och gott:)


XoXo Kim

Av Kim - 10 november 2010 21:29


     



Presentation


Välkommna att följa mitt liv som mamma till min son Mio, 091003

Fråga mig, jag svarar:)

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Äldre inlägg

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards